Biokert: Együnk magyar élelmiszert!

Szeretettel köszöntelek a Az élet kertje ..... közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 356 fő
  • Képek - 986 db
  • Videók - 61 db
  • Blogbejegyzések - 260 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 38 db

Üdvözlettel,

Az élet kertje és az egészséges táplálkozás közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Az élet kertje ..... közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 356 fő
  • Képek - 986 db
  • Videók - 61 db
  • Blogbejegyzések - 260 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 38 db

Üdvözlettel,

Az élet kertje és az egészséges táplálkozás közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Az élet kertje ..... közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 356 fő
  • Képek - 986 db
  • Videók - 61 db
  • Blogbejegyzések - 260 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 38 db

Üdvözlettel,

Az élet kertje és az egészséges táplálkozás közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Az élet kertje ..... közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 356 fő
  • Képek - 986 db
  • Videók - 61 db
  • Blogbejegyzések - 260 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 38 db

Üdvözlettel,

Az élet kertje és az egészséges táplálkozás közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A hazai lakosság fele odafigyel ara, hogy magyar terméket válasszon, de ez elsősorban az élelmiszerekre vonatkozik. A döntési szempontok között viszont még mindig az ár vezeti a listát.

 


 

 

A lakosság mindenekelőtt az élelmiszerek esetében ragaszkodik a magyar áruhoz, közülük is külön kiemelve a hús- és hentesárut, a tejet és tejtermékeket, illetve a zöldség- és gyümölcsféléket. A megkérdezettek 52%-a ha teheti, magyar terméket részesít előnyben - ezek a legfontosabb megállapításai az Ipsos válságkutatás-sorozatának.

 

Az Ipsos Zrt. 2009 folyamán több hullámban is felmérte a lakosság és a vállalatok körében a válsággal kapcsolatos véleményeket, félelmeket és tapasztalatokat. A kutatás legutóbbi hullámai kiemelten foglalkoztak a magyar termékekkel: mely termékkategóriákban fontos, hogy a termék magyar származású legyen? A lakosság körében mi számít magyar terméknek? Mi alapján ítéljük meg egy termékről, hogy az magyar-e?

A kutatás eredményeként megállapítható, hogy a lakosság mindenekelőtt a különböző élelmiszerféleségek esetében ragaszkodik a magyar áruhoz, ezek közül is külön kiemelve a hús- és hentesárut, a tejet és tejtermékeket, illetve a zöldség- és gyümölcsféléket.

 

Magyar terméknek a válaszadók szerint elsősorban az számít, amit magyar alapanyagokból készítettek, illetve amelyik védjeggyel ellátott. Nem elhanyagolható szempont ezek mellett az sem, hogy magyar tulajdonú vállalat gyártja-e az adott terméket, illetve hogy az régi, hagyományos terméknek számít-e.

 

Egy élelmiszer-termék megvásárlásakor, talán nem meglepő, hogy az ár a legfontosabb szempont, ezt követi a minőség, az akciók és a kedvelt íz. A termék származása az 5. helyen áll, mint prioritás. Az eredmények összesítése alapján elmondható, hogy nem könnyű felismerni a magyar termékeket. A válaszadók 2/3-a szerint a magyar és külföldi termékeket nehéz megkülönböztetni egymástól. A termék származási helyéről a csomagolás árulkodik, a válaszadók 85%-a is ezt tartja a megfelelő információforrásnak. A márkanév 31%-ban, a név maga pedig 21%-ban járul hozzá ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, honnan származik az adott termék.

 

A megkérdezettek 52%-a ha teheti, magyar terméket emel le a polcról, míg 40%-uk terméktől függően dönti el, hogy a magyart vagy inkább a külföldit preferálja. A maradék 8% általában nem részesíti előnyben a magyar termékeket. A válság következtében a válaszadók 20%-a vásárol gyakrabban magyar terméket, 69% ugyanolyan mértékben, míg 11% vásárlásai során ritkábban választja a válság kezdete óta a magyar termékeket. A magyar eredet tehát minősíthető egyértelmű termékelőnynek, önmagában azonban még nem záloga a sikernek.

 

Forrás: Ipsos

Címkék: alapanyag hagyományos magyar magyar tulajdon ár élelmiszer

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu